Vakantie: Onvergetelijk uitje naar de film voor kinderen uit Culemborg

Bron: Het Kontakt, Culemborgse Courant
Door Christiene Kievit

CULEMBORG • Stichting Elk Welzijn, Netwerkorganisatie de Tafelronde 124 Schoutambt Culemborg en Theater de Fransche School slaan de handen voor een tweede keer ineen voor een onvergetelijk uitje naar de film met een bijbehorend drankje en wat lekkers voor de kinderen.

Zo willen de organisaties de kinderen waarvan de ouders het normaal moeilijk kunnen bekostigen een leuke activiteit geven in de vakantie.

Goede doelen

Tafelronde 124 is een groep heren onder de 40 die samen als doel hebben om een positieve impact te maken op de wereld en van elkaar te leren. Dit gebeurt door op regelmatige basis samen te komen, (lokale) projecten te steunen en diverse evenementen te organiseren. “Na een uiterst succesvolle editie in de herfstvakantie, is er wederom gekozen voor dit goede doel dichtbij huis, omdat er in de directe omgeving voldoende huishoudens zijn die het goed kunnen gebruiken”, aldus Elmar van Dijk, lid van de netwerkorganisatie.

Lokale Zichtbaarheid

De samenwerking met Stichting Elk Welzijn heeft gezorgd voor bekendheid bij de gezinnen thuis die dit steuntje in de rug goed kunnen gebruiken. De stichting kent deze gezinnen in Culemborg persoonlijk. Elk Welzijn zet zich op meerdere vlakken in voor het welzijn van deze doelgroep en een leefbare samenleving voor álle Culemborgers en dat iedereen mee kan doen naar vermogen. Waar nodig legt de stichting de verbindingen tussen hulpvragers en hulpbieders.

Weer een mooie filmagenda

Bij het Theater De Fransche School is er weer een mooi repertoire aan drie films voor de kinderen. Er is gekozen voor een passende variatie van films die passen voor kinderen van alle leeftijden: Van de musical animatie film Sing2 op 28 februari om 15 uur, tot Encanto op 1 maart om 11 uur en het altijd grappige duo Buurman en Buurman Winterpret op 3 maart om 11 uur.

Gezinnen die tot deze doelgroep behoren kunnen nog kaarten reserveren tot a.s. zaterdag via een mail met daarin de achternaam, het aantal personen aan gratisnaardefilm@mail.com of door te bellen naar Marlies van ElkWelzijn op nummer 0651524672. De kaarten zijn op basis van beschikbaarheid en op volgorde van reserveringen.

Coronamaatregelen vanaf vrijdag 25 februari

We staan weer aan!