Doneren

Wil je doneren? Kies dan een vrij bedrag en gebruik bankrekeningnummer NL 03 RABO 0312 585 993 ten name van Stichting Theater De Fransche School o.v.v. ‘Donatie’.

Of makkelijker: via deze link kun je direct doneren!

Periodieke gift?

Meteen een relatie aangaan voor 5 jaar en genieten van de mooie voorwaarden die de belastingdienst daarvoor heeft bedacht? Daarop zeggen wij natuurlijk ook volmondig ’ja’. Lees hieronder welke belastingvoordelen dat met zich meebrengt.

Liever eerst iemand spreken voor je een beslissing neemt?

Dat kan! Neem contact op met Joanneke van de Woestijne via 06 4006 6042 of mail naar joanneke@theaterdefranscheschool.nl.

Belastingvoordeel

Stichting Theater de Fransche School heeft een ANBI-status. Dat houdt in dat we bij de Belastingdienst geregistreerd staan als een Algemeen Nut Beogende Instelling. Meer informatie over wat dat inhoudt, kunt je hier vinden.

Door stimuleringsmaatregelen van de rijksoverheid is het door de ANBI-status voordeliger om aan Stichting Theater de Fransche School een periodieke schenking te geven. Je mag door de Geefwet bijvoorbeeld als particulier 25% extra aftrekken van de belasting. Ook daarover kun je meer lezen op deze website. Hieronder geven we een paar rekenvoorbeelden.

Wilt je gebruik maken van belastingvoordelen, download dan hier het formulier dat nodig is om in aanmerking te komen voor het belastingvoordeel.

Rekenvoorbeelden

Bij de rekenvoorbeelden gaan we ervan uit dat je minimaal vijf jaar lang een gift aan het theater schenkt. Wanneer je dat minimaal vijf jaar doet, is het gehele bedrag namelijk aftrekbaar. Overigens wordt het afsluiten van een vriendschap niet gezien als aftrekbare gift omdat er een tegenprestatie van een aantal keren korting op films tegenover staat.

Wanneer je besluit om een gift te doen van bijvoorbeeld € 100 per jaar dan mag je dat voor je belastingaangifte verhogen met 25%. Dus je aftrekbaar bedrag wordt € 125. In onderstaande tabel is zichtbaar wat uw belastingvoordeel is en je netto gift.

Belastingtarief

36,25%
24,10%
18,35%

Belastingvoordeel

€ 65,00
€ 52,50
€ 45,31
€ 30,13
€ 22,94

Netto gift

€ 35,00
€ 47,50
€ 54,69
€ 69,88
€ 77,06

Je kunt bij het vaststellen van de hoogte van je bijdrage natuurlijk rekening houden met de aangegeven belastingvoordelen.