Hoe jonger het publiek, hoe voller de zaal

Theater de Fransche School heeft net als alle theaters flink moeten inleveren op hun capaciteit, ze kunnen op dit moment nog maar maximaal 32 tickets verkopen per voorstelling.

Bij kindervoorstellingen is dat natuurlijk anders, omdat de 1,5 meter daar versoepeld kan worden ingezet (al moeten ouders natuurlijk wel afstand houden van elkaar). Daarmee kunnen er bij een kinderprogramma ongeveer 50 man publiek genieten van de show.

Dat komt goed uit, want het kinderprogramma is ruim vertegenwoordigt dit najaar, zeker omdat de liedjesvoorstelling ‘In Holland Staat een Huis’ van Dirk Scheele er nog bij komt in november. “De show was in eerste instantie verplaatst naar het amfitheater van Werk aan het Spoel, maar daar kregen we de organisatie uiteindelijk niet rond. Nu wordt hij op 7 november in het De Fransche School gespeeld, maar daar is natuurlijk een beperktere capaciteit” verduidelijkt vrijwilliger en coördinator jeugd Martine Klijnsmit-Stinis.

De tickets zijn al retour gegaan, omdat het zo onzeker was of de voorstelling door kon gaan, maar nu dus tóch. “Driemaal is scheepsrecht. Het is natuurlijk een behoorlijke organisatie aan de achterkant en het levert ongemak voor ons publiek dat we graag hadden voorkomen, maar we zijn stiekem wel heel blij dat Dirk Scheele toch in Culemborg komt optreden deze herfst”.

Verder staan er dit jaar nog op het kinderprogramma ‘Gonnie & Gijsje’, ‘De Grote Haay met Pluk van de Petteflet’ en ‘Roodkapje’.

Tickets via www.theaterdefranscheschool

Corona biedt voor Wieke Vrijhoef nieuwe kansen: ‘Ik voelde me een bevoorrecht mens’

Publiek voelt zich veilig in DFS