Vollin Muzieksessie

Vollin muzieksessies: een muzikaal podium in een café-achtige setting

Een aantal keer per jaar wordt de foyer van Theater de Fransche School omgebouwd tot een prachtig podium. Hier staat een inspirerende mix van jong, oud, professioneel en amateur garant voor aangename muzikale verrassingen. Vollin houdt hiermee de herinnering in stand aan de voormalige broedplaats van creativiteit en muzikale ontmoetingen, Café Vollin.

De Vollin Muzieksessie is een georganiseerde jamsessie. Deelnemers kunnen zich tot een maand van tevoren opgeven (via yvettemros@gmail.com). Er worden globale afspraken gemaakt over wie wat gaat spelen en/of zingen en wie zich daar eventueel bij aan wil sluiten. Ongeveer een week voor de muzieksessie is er één repetitie. Voorafgaand aan het optreden zelf maken we de laatste muzikale afspraken in een laatste repetitie. Na een heerlijke gezamenlijke maaltijd zijn wij klaar om de deuren te open en het publiek te verrassen met onze muziek. Natuurlijk is er ter plaatse altijd nog ruimte voor spontane muzikale interacties.

Er is een vaste begeleiding van gitarist Elwin Lentze, bassist Titus Mars, zangeres Linda Vink en pianiste Yvette Ros die tevens de organisatie voor haar rekening neemt. Doe jij de volgende keer ook mee? .

De vaste begeleiding stelt zich voor:

Elwin Lentze
Mijn naam is Elwin. Ik ben zanger & zangcoach. Daarnaast ben ik pianist, gitarist, bassist en songwriter. Kortom: ik ben elke dag met muziek bezig! Bij de Vollin Muzieksessies mag ik anderen begeleiden op gitaar (en soms piano en backings). Ook sta ik open voor een duet. Ik geniet van samenspelen met de lokale talenten. We gaan er een mooie avond van maken!”

Linda Vink
Welkom allemaal! Ik ben Linda Vink, uitvoerend- & docerend zangeres en theatermaker. Ik ga voor 100% bij alles waarbij zang & theater elkaar raakt. Dit is dan ook het grootste gedeelte van mijn werk. Als docent ben ik verbonden aan De Utrechtse Muziekschool, waar ik mij sinds kort ook bezighoud met de jeugdtheaterschool. Als gastdocent ben ik betrokken bij de bovenbouw musical op Lek en Linge. Bij de Vollin Muzieksessies ben ik aanwezig als zangpedagoog, maar zal zelf ook wat klassiek/kleinkunst of iets in die richting ten gehore brengen😉”

Titus mars
Hallo! Ik ben Titus Mars, 59, contrabassist en ik leg er graag wat zware noten bij 😉 Ik speel jazz en tango en ben ooit opgevoed in Oost-Europese ritmes. Ik begeleid met veel plezier iedereen die een bas in de begeleiding wil hebben (en wie wil dat nou niet!?) Graag tot binnenkort!”

Yvette Ros

Ik ben Yvette Ros, gepensioneerd muziekdocente. Ik heb o.a. 25 jaar muziekles lesgegeven op Lek en Linge. Mijn instrument is piano. Ik speel in verschillende ensembles. Mijn grote liefde is jazzmuziek. Ik neem het grootste deel van de organisatie van de muzieksessies op me.”